راهنمای خرید استابلایزر

راهنمای خرید استابلایزر

آنچه مشتریان استابلایزر باید بدانند:

امروزه برق یکی از اصلی ترین نقش های زندگی انسان را ایفا می کند و از همان ابتدای به وجود آمدن برق و فراگیر شدن آن،،  جامعه بشری با نوسانات شدید برق مواجه هستند و از آن رنج می برند زیرا این نوسانات منجر به سوختگی و یا خرایی دستگاه های برقی و تجهیزات خانگی ، تجهیزات کارخانه ها و حتی کامپیوتر شخصی شما می شود و حتی ممکن است برخی از این نوسانات را به چشم نبینیم و حتی با بی توجهی این تغییرات سریع و گسترده ولتاژ را نادیده بگیریم اما حقیقت این است اگر این اتفاق حتی فقط یکبار در سال رخ  دهد، باعث خرابی جبران ناپذیر دستگاه های شما خواهد شد چه بسا اگر دستگاه مصرفی شما گران قیمت و غیر قابل تعمیر باشد.
دستگاه های استابلایزر مطابق با استاندار های کشور ایران بوده و قادر هستند که این نوسانات را به نحوی بسیار عالی ، (حتی نوساناتی که با چشم دیده نمی شود) بر طرف کند و ولتاژی بسیار دقیق و مطابق با برق ایران (220ولت ثابت)  را به کاربران خود ارائه دهد .
استفاده از دستگاه های تنظیم کننده ولتاژ از اینگونه خسارات و تلفات زمان جلوگیری کرده ، و راندمان و طول عمر دستگاه شما را چندین برابر بالا می برد.
لازم به ذکر است  این دستگاه ها قابل نصب برای کل آپارتمان ،  کارخانجات ، ادارات  و حتی هر جایی که برق وجود دارد ، نیز هستند.

نحوه ی عملکرد استابلایزر:

 استابلایزر ابزاری است که به  کمک آن نوسانات ولتاژ شبکه برق جبران می‌شود. با کم و زیاد شدن بار گذاری شبکه برق در طول شبانه روز، روزهای هفته و حتی فصل‌های گوناگون سال، ولتاژ آن یکسان نبوده و زیاد و کم می‌شود. برای نمونه در فصل تابستان و در هنگام غروب آفتاب از یک سو همچنان گرمای روز از بین نرفته و نیاز است که کولرها روشن باشند، از سوی دیگر با کم شدن روشنایی، چراغ‌های ساختمان‌ها نیز روشن هستند و نیز در این زمان همه واحدهای اداری، تجاری، صنعتی و خانگی پویا و لوازم برقی آنها نیز روشن هستند. در این زمان مصرف برق به بیشترین اندازه خود می‌رسد و ولتاژ شبکه بسیار کم می‌شود. در فصل‌های خنک و در نیمه‌های شب که مصرف برق بسیار کم است، ولتاژ شبکه به بیشینه خود می‌رسد. بنابراین کم و زیاد شدن ولتاژ برق طبیعی و گریز ناپذیر است.

دلایل استفاده از استبلایزر:

تثبیت برق شهر
برق شهر دارای نوسانات ولتاژ است،به همین دلیل استفاده از استابلایزر میتواند با تثبیت ولتاژ به میزان قابل توجهی عمر و راندمان دستگاه های مصرف کننده را بالا ببرد.

محافظت در مقابل اتصال کوتاه
اگر به هر دلیلی اتصالی در خروجی و یا مدارات داخلی استابلایزر اتفاق بیافتد بلافاصله دستگاه به صورت اتوماتیک توسط میکروکنترلر تعبیه شده،خروجی را قطع نموده و از بروز هرگوه ایراد و مشکل برای مصرف کننده جلوگیری مینماید.

کاهش هزینه مصرف برق
افت ولتاژ برق شهر باعث اختلال در عملکرد دستگاه ها شده و قدرت نامی و راندمان الکتروموتور را به حد قابل توجهی کاهش میدهد که باعث پایین آمدن دور الکتروموتور و گرم شدن آن خواهد شد و به تبعا تلفات انرژی افزایش میابد و در نهایت برق زیادی را مصرف میکند که پیرو نظریه کارشناسان این امر،در بعضی از مواقع افزایش مصرف برق تا 25% نیز میباشد.
 
 
لطفا دیدگاهتان را در فرم زیر درج نمایید.
              _        
             | |       
__  __  __ _ | |_  ___ 
\ \/ / / _` || __|/ __|
 >  < | (_| || |_ \__ \
/_/\_\ \__, | \__||___/
        __/ |          
       |___/           
کد امنیتی نمایش داده شده در تصویر بالا را وارد فرمایید.
مطالب بیشتر در این زمینه
استابلایزر
 ۰۸ اسفند ۱۴۰۰
 مهندس کهن یزدی

استابلایزر

یکی از مهم‌ترین مشکلاتی که برای وسایل الکتریکی ممکن است پیش بیاید، نوسانات به وجود آمده در جریان ورودی و تغییرات ولتاژ است که می‌تواند خسارات زیادی را برجای بگذارد؛ ازاین‌ رو پیدا کردن یک راه‌ حل برای رفع دائمی این مشکل، از مهم‌ ترین اقداماتی است که باید صورت بگیرد. امروزه دستگاهی وجود دارد که می‌تواند ...  ادامه مطلب 
 ۲۴ دی ۱۳۹۹
 گروه تحقیق و توسعه تالی الکتریک

اصلی ترین تفاوت یو پی اس و استابلایزر

یو پی اس چیست؟ حال برای اینکه اشاره ای به اصلی ترین تفاوت یو پی اس و استابلایزر داشته باشیم، نیاز می باشد که مجدد برای شما بگوییم که یو پی اس چیست؟ در یک تعریف ساده و تنها برای یادآوری می توان گفت: یو پی اس سیستم و دستگاهی است که در صورت قطع شدن جریان برق می تواند میزان برق مورد نیاز تجهیزات ...  ادامه مطلب 
 ۲۴ دی ۱۳۹۹
 گروه تحقیق و توسعه تالی الکتریک

تفاوت استابلایزر سه فاز و تک فاز

استابلایزر سه فاز چیست؟ برای درک بهتر تفاوت استابلایزر سه فاز و تک فاز نیاز است که بار دیگر با معنا و مفهوم هر یک از این استابلایزر ها به صورت جداگانه آشنا شده و آن ها را یادآوری کرده باشیم. دستگاه استابلایزر سه فاز نیز همچون سایر مدل های استابلایزر دارای مدارهای کنترل الکتریکی ساده می باشد که ...  ادامه مطلب 
اهمیت استفاده از یو پی اس و استابلایزر
 ۰۱ دی ۱۳۹۹
 گروه تحقیق و توسعه تالی الکتریک

اهمیت استفاده از یو پی اس و استابلایزر

یو پی اس بهتره یا استابلایزر یو پی اس و استابلایزر به عنوان فیلترهای الکتریکی برای حذف آلودگی و نوسانات برق شهر با هدف تثبیت ولتاژ خروجی، استفاده می شود اما نحوه عملکرد و روش هرکدام متفاوت با دیگری است. برای بسیاری از افراد این سوال پیش می آید که در نهایت اهمیت استفاده از یو پی اس و ...  ادامه مطلب 
نحوه انتخاب و نصب استابلایزر
 ۰۱ دی ۱۳۹۹
 گروه تحقیق و توسعه تالی الکتریک

نحوه انتخاب و نصب استابلایزر

استابلایزر چیست؟ همانطور که در مقاله های قبل هم عنوان کرده ایم استابلایزر که نام دیگر آن تثبیت کننده ولتاژ می باشد در حقیقت یک وسیله الکتریکی است که در مسیر جریان برق قرار داده می شود تا از بروز نوسانات برق شدید جلوگیری کند. از این سیستم نگهدارنده برای بیشتر تجهیزات الکتریکی در صنعت های مختلف همچون ...  ادامه مطلب